Music Mind Games

Fra 5 år

En fantastisk måde at lære musikteori på. Undervisningsmaterialet består af et stort antal forskellige spil og lege:

• Et sæt spillekort bestående af nodeværdier i stedet for almindelig spillekort, så spiller vi fisk, krig og mange andre sjove spil
  • Bingospil med rytmer og små melodier
  • Nodeplader, hvor eleverne selv kan skrive noder og meget mere
  • En slags Matadorspil med og om musik i stedet for byggegrunde
Ved deltagelse i Music Mind Games får eleverne kendskab til alle de grundlæggende musikbegreber. De lærer at læse noder og rytme, lærer om treklange og meget mere. Når eleverne lærer disse ting i Music Mind Games, kan de i deres soloundervisning fokusere mere på deres instrument, og dermed få større udbytte af deres soloundervisning. Der undervises i hold med op til 12 elever i 50 minutter. Holdet tilbydes udvalgte elever og er gratis hvis man går til solo undervisning.

Music, fordi det handler om at lære noder, klange og rytmer. Mind, fordi det handler om at lære noget og blive klogere. Games, fordi det først og fremmest drejer sig om at lege og spille.

Music Mind Games er udviklet af den amerikanske musikpædagog Michiko Yurko. Det består af en lang række spil og lege, der udvikler børn og unges evner til at forstå musikteori og deres evner til at læse musik.
Det bærende princip er, at indlæringen skal være sjov. Derfor skal den foregå ved hjælp af fantasifulde spil, der appellerer til alle sanser og til alle aldersklasser.
Spillene er udformet, så der lægges mindst mulig vægt på konkurrence. Alle skal kunne opleve sig selv som vindere, og læreren skal være igangsætter og medspiller.

Vil I høre mere om Music Mind Games, er I meget velkomne til at ringe og få en snak om det. Desuden kan I læse mere her:

www.musicmindgames.com

Undervisningen ligger om onsdagen