Blokfløjte

Fra 6 år

Blokfløjten er et rigtig godt instrument for begyndere. Når du går til blokfløjte bliver undervisningen individuelt tilrettelagt. Der er nogle basisting alle blokfløjteelever skal lære, f.eks. greb og node- og rytmelæsning.

Derudover arbejder vi med musikalitet og frasering. Du har både mulighed for at spille klassiske stykker, lidt mere populære ting, måske Disney sange eller noget helt andet.
Så hurtigt som muligt bliver blokfløjteeleverne tilbudt at deltage i sammenspil, da sammenspil er en meget vigtig del af musikundervisningen, både socialt og fagligt. Ca. 2 gange om året vil eleverne deltage ved en koncert, f.eks. jule- og sommerkoncert.
Desuden er der mulighed for at spille i et større orkester, når du har spillet nogle år. Du kan få eneundervisning i enten 20 eller 30 minutter.

Undervisere: René Broby Jensen og Tine Jensen