Solosang

Fra 8 år

At synge er vidunderligt forløsende og godt for sjælen. Det oplever vi alle, når vi har kastet os ud i en sang eller to. Det gælder både for den elev, der har store drømme og ambitioner, men også for den der blot oplever glæde ved at synge en masse dejlige sange.

Kropsbevidstheden er en naturlig gevinst af sangundervisning, og sangerne får ofte meget ud af undervisningen på det personlige plan, såvel som på det faglige. Det at kunne udtrykke sig verbalt, at turde stå frem, er en gave, der følger med sangoplevelsen. Eleverne kan ligeledes bliver hjulpet på det sproglige plan, både på dansk og engelsk.

Den tekniske side af sagen er naturligvis et emne, vi taler en del om, men vi lægger stor vægt på, at det frem for alt skal være glæde og inspiration der driver undervisningen, så eleverne også øver sig fra gang til gang.
Der undervises i den stilart, som eleven ønsker, så hvad enten drømmen er at blive operasanger eller popstjerne, vil vi forsøge at honorere den.

Går du til solosang, tilbyder Musikskolen deltagelse i sammenspil ca. 3 gange årligt. Udvalgte elever bliver tilbudt at synge i et af skolens orkestre, når der er ledige pladser.

Undervisere: Lise Blaase